Som du kan se, skal du i gang med at stritte med måsen! 🙂

Denne stiling er super dejlig for de fleste gravide, da den giver et stræk til skuldre og brystkasse, som du virkelig har brug for, når din kropsholdning forandrer sig igennem graviditeten.

Den giver også et skønt stræk på bagsiden af dine ben og over lænden, hvor de fleste vil mærke en aflastning af den ellers voldsomt belastede lænd.

Samtidig får baby vendt den anden vej, da tyngden forandres, som hvis du stop på alle 4 eller lå på maven. Det er skønt ikke mindst for dig, men også for babys fornemmelse af plads og rum i maven 🙂

Her et par tips til at gøre øvelsen, som du kan lave hvor som helst, når som helst og så ofte du føler behov. Du skal bare turde stritte med måsen 🙂

  • Hvil evt. underarme på bordet i stedet for
  • Brug ryglænet af en stol, som kan give en anden højde (den skal bare ikke kunne vælte)
  • Bøj knæene, hvis du ikke er lige så fleksibel som mig – bøj også gerne skiftevis i det ene og det andet knæ (giver noget bevægelse i bækken og ryg)
  • Bevæge dig MEGET gerne i stillingen, logr med halen, stræk mod den ene side så den anden side, osv…
  • Træk vejret dybt hele tiden, og gerne en fornemmelse af at du kan sende en masse luft om i ryggen! (eller bare den smule du kan)

God fornøjelse 🙂

Straek-bord-1-farvejusteret-web

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Straek-bord-3-farvejusteret-web

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Straek-bord-2-farvejusteret-web